GDPR: Τέλος στο παζάρι με τα προσωπικά δεδομένα

24/05/18 • 13:19 | UPD 24/05/18 • 13:57

Το GDPR μπαίνει από την Παρασκευή στις ζωές μας και αλλάζει προς το καλύτερο όλα όσα ξέραμε για το διαδίκτυο και την περιήγηση σε αυτό.

Γράφει ο Γιῶργος Μιχαηλίδης

Ένα μικρό αλλά χαρακτηριστικό παράδειγμα σχετικά με το τι θα ισχύει από την 25η Μαΐου και ύστερα -μόνο- στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το εξής: Μπαίνατε σε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα και προχωρούσατε σε μία αγορά υπηρεσίας (διαμονή για παράδειγμα). Μέσα σε ελάχιστα λεπτά σε όποιο σχεδόν σάιτ και να μπαίνατε ύστερα, βομβαρδιζόσασταν με διαφημίσεις σχετικά με προσφορές διαμονής που φυσικά δεν σας απασχολούσαν πλέον.

Αυτά από εδώ και εμπρός θα αποτελούν παρελθόν αφού θα συμβαίνουν μόνο με την δική σας ρητή συγκατάθεση και σε πολύ πιο περιορισμένο βαθμό αφού πολλά από τα μέχρι τώρα δεδομένα, χαρακτηρίζονται ως προσωπικά και δεν είναι προς εκμετάλλευση. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τον GDPR με ένα κλικ ΕΔΩ.

Πάμε όμως να δούμε το ζήτημα από άλλη οπτική γωνία. Όλα αυτά τα χρόνια που το διαδίκτυο γιγαντώνεται και έχει μπει σε κάθε δραστηριότητά μας, το πλαίσιο με τα προσωπικά δεδομένα και την ασφάλεια των χρηστών ήταν θολό. Θέλεις γιατί όλοι ήταν αντιμέτωποι με μία νέα κατάσταση, θέλεις γιατί γεννήθηκε μία ολόκληρη βιομηχανία δισεκατομμυρίων;

Σε κάθε περίπτωση όλοι μας ζούσαμε με την πεποίθηση πως «εφόσον είσαι στο ίντερνετ παραχωρείς και προσωπικά δεδομένα». Η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει παγκοσμίως το πρώτο βήμα για την προστασία των χρηστών χορηγώντας τους πλέον πολλά «όπλα».

Αυτό ενέχει ωστόσο και έναν κίνδυνο. Η φύση απεχθάνεται τα κενά και οι δυνατοί βρίσκουν τις ευκαιρίες. Είναι σίγουρο λοιπόν πως τα επόμενα χρόνια μία από τις πιο επικερδείς ενασχολήσεις στην ΕΕ θα είναι για νομικές εταιρείες, το «κυνήγι» εταιρειών που δεν συμμορφώνονται με τον GDPR είτε ηθελημένα είτε γιατί δεν είχαν καλούς νομικούς συμβούλους.

Οι δικομανείς θα βγουν παγανιά και θα πλουτίσουν και πολλές εταιρείες θα βρεθούν αντιμέτωπες με βαριά πρόστιμα που φτάνουν έως και το 4% του τζίρου τους.

Τι να κάνουμε, όμως, that’s life που λένε και στην χώρα των ευκαιριών, την Αμερική…

Ο Γιῶργος Μιχαηλίδης είναι διευθυντής του EleftherosTypos.gr
Ακολούθησέ τον στο Facebook και στο Twitter