08/03/18 • 10:21 | UPD 08/03/18 • 10:21

Όταν ο Τσίπρας καταργούσε τις στρατιές των μετακλητών

Δεν προκαλεί απορίες το γεγονός ότι η κυβέρνηση άφησε αναπάντητο το χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου για τις προκλητικές υπερωρίες ύψους 50.000 ευρώ μηνιαίως που ορίζονται προκαταβολικά για τους μετακλητούς υπαλλήλους του Μαξίμου.

Γράφει ο Πάνος Αμυράς*

Πολύ απλά δεν μπορούν να πουν τίποτα. Οι επίσημες αποφάσεις με την προέγκριση των υπερωριών δημοσιεύονται στη «Διαύγεια» και εκεί δεν χωρούν αμφισβητήσεις.
Αυτός που διαψεύδεται είναι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος στην περίφημη ομιλία του στη Βουλή στις 8 Φεβρουαρίου 2015, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων, όπου τόνιζε ότι η κυβέρνησή του θα είναι κάθε λέξη του Συντάγματος, είχε αναφερθεί και στο ζήτημα των μετακλητών υπαλλήλων.

Δεσμευόταν τότε ο πρωθυπουργός για τα εξής:

«Η θεσμική ανασυγκρότηση έχει ήδη ξεκινήσει με τη μεγάλη αλλαγή στη δομή της κυβέρνησης, που αποτέλεσε το πρώτο βήμα για τον αναγκαίο εξορθολογισμό της δημόσιας διοίκησης.

Η πρώτη φάση αυτής της μεταρρύθμισης θα ολοκληρωθεί εντός εξαμήνου με την επεξεργασία συμπαγών και συνεκτικών οργανισμών των δέκα μόνο υπουργείων. Στόχος μας είναι η καλύτερη επιτελική οργάνωση, ο συντονισμός των υπηρεσιών, η ταχύτατη διεκπεραίωση των αποφάσεων και η κοινωνική ανταποδοτικότητα. Ταυτόχρονα, προχωράμε και στον αποφασιστικό περιορισμό της σπατάλης στον δημόσιο τομέα και στον περιορισμό προνομίων υπουργών αλλά και βουλευτών. Διότι εμείς δεν ήρθαμε για να καταλάβουμε δομές εξουσίας και προνόμια εξουσίας. Εμείς ήρθαμε για να καταργήσουμε προνόμια και να περάσουμε την εξουσία εκεί από όπου πηγάζει, δηλαδή στον ελληνικό λαό. Αμεσα λοιπόν αποσυμφορούμε τη δημόσια διοίκηση από τις στρατιές συμβούλων και μετακλητών υπαλλήλων των υπουργών. Καταργούμε σπατάλες προκλητικές. Μειώνουμε σχεδόν κατά το ήμισυ τον στόλο των επτακοσίων περίπου αυτοκινήτων στα υπουργεία.

Δίνουμε εντολή να πουληθούν κυβερνητικά αυτοκίνητα που κοστίζουν προκλητικά ποσά, άνω των 700.000 ευρώ, τη στιγμή που ο μέσος Ελληνας πολίτης υποφέρει.

Δίνουμε εντολή να πουληθεί αρχικά το ένα από τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη, γιατί το παράδειγμα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από εμάς, από την ίδια την κυβέρνηση. Είμαστε αποφασισμένοι να επιβάλουμε ένα νέο ύφος και ήθος εξουσίας.

Και αυτό πρέπει να ξεκινά από την κορυφή. Πρώτο παράδειγμα της νέας αντίληψης είναι ο περιορισμός του προσωπικού του Μεγάρου Μαξίμου κατά 30% και η μείωση της φρουράς ασφαλείας, της αστυνομικής φρουράς του πρωθυπουργού, κατά 40%».

Τι έκανε ο πρωθυπουργός τρία χρόνια μετά; Οχι μόνο δεν περιορίστηκαν τα προνόμια υπουργών και βουλευτών αλλά, όπως αποκάλυψε ο Ελεύθερος Τύπος την προηγούμενη εβδομάδα, με διάταξη του Ιουλίου του 2015 έπαιρναν επίδομα ενοικίου 1.000 ευρώ και εξωκοινοβουλευτικοί υπουργοί, μεταξύ των οποίων το ζεύγος Αντωνοπούλου-Παπαδημητρίου. Οχι μόνο δεν αποσυμφόρησε τη δημόσια διοίκηση από τις στρατιές συμβούλων και μετακλητών αλλά διόρισε φίλους και συγγενείς ανταμείβοντάς τους και με χρυσές υπερωρίες.

Οχι μόνο δεν πούλησε υπουργικά αυτοκίνητα ή κυβερνητικά αεροσκάφη αλλά αντιθέτως η χρήση του «τζετ» από τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου είναι συχνή και δαπανηρή.

Οσο για το προσωπικό που υπηρετεί στο Μέγαρο Μαξίμου δεν μειώθηκε κατά 30% αλλά μέσω των πέντε υπουργών που εδρεύουν στο κυβερνητικό μέγαρο αυξήθηκε σημαντικά, όπως προκύπτει και από τις υπερωρίες των μετακλητών.

Η διάλυση των συγκοινωνιών τι ταξικό πρόσημο έχει;

Επειδή πολλές φορές τα κυβερνητικά στελέχη αναφέρονται σε πολιτικές με ταξικό πρόσημο, αναρωτιόμαστε: Η υποβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών ποιους πλήττει περισσότερο;

Μήπως τους ασθενέστερους και τους χαμηλόμισθους, που πληρώνουν ακριβότερο εισιτήριο για υπηρεσίες χαμηλού επιπέδου; Τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης και ο αρμόδιος τομεάρχης Κώστας Καραμανλής είναι αποκαλυπτικά: «Στη διετία ‘15-‘16 τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών μειώθηκαν κατά 21%, η επιδότηση προς τις συγκοινωνίες, που πληρώνουν οι πολίτες με τους φόρους τους, αυξήθηκε την ίδια περίοδο κατά 18% και τα δρομολόγια, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που κυκλοφορούν έχουν περιοριστεί δραματικά. Επιπλέον τα έξοδα προς τρίτους, του ΟΑΣΑ, αυξήθηκαν από 33% μέχρι 91%».

O Πάνος Αμυράς είναι ο διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής

Δημοφιλή

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο eleftherostypos.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο