02/02/18 • 14:58 | UPD 02/02/18 • 16:30

Γιατί πολεμούν το συλλαλητήριο;

Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο μηχανισμός που έχει κινητοποιηθεί εδώ και εβδομάδες για να μην μαζέψει πολύ κόσμο το συλλαλητήριο στην Αθήνα για την Μακεδονία και το Σκοπιανό.

Γράφει ο Γιώργος Μιχαηλίδης*

Ο ίδιος μηχανισμός γελούσε πριν το συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη, καθώς περίμενε να δώσουν το «παρών» μόνο μερικά «γερόντια» και ορισμένοι γραφικοί. Τελικά η γη της Μακεδονίας σείστηκε από την λαοθάλασσα, και φυσικά μέσα στους 200.000-300.000 κόσμου βρέθηκαν και «γερόντια» και «γραφικοί» και ακροδεξιοί. Άλλωστε αυτό σημαίνει ακομμάτιστο συλλαλητήριο, έχει απ’όλα.

Μετά το συλλαλητήριο στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας, τα πληκτρολόγια και οι πένες έχουν πάρει φωτιά. Όλοι έγιναν ειδήμονες της σύγχρονης ιστορίας της Βαλκανικής και προσπαθούν να διαπαιδαγωγήσουν τον λαό ο οποίος εγκλωβίστηκε στους «εθνικούς μύθους που διαχύθηκαν με σκοπό την οικοδόμηση ενός εθνικά ομοιογενούς κράτους». [Από την Αυγή της Παρασκευής, σελίδα 39].

Όλοι οι δημοσιολόγοι λοιπόν στην προσπάθειά τους να αποτρέψουν τον κόσμο από το να κατέβει στο Σύνταγμα να εκφράσει τα αγνά του πατριωτικά αισθήματα κραδαίνοντας τις ελληνικές σημαίες και τον Ήλιο της Βεργίνας στα γαλανόλευκα, αρθρογραφούν καθημερινά, ενώ ορισμένοι… λωτοφάγοι προσπαθούν να ταυτίσουν το όλον με το μερικόν.

Στις αρθρογραφίες λοιπόν βλέπουμε απόψεις όπως για παράδειγμα, ότι η Εκκλησία δεν έχει κανένα λόγο να εκφέρει άποψη για το Σκοπιανό. Αυτοί οι αρθρογράφοι ξεχνούν ή αποκρύπτουν πως το Σκοπιανό είναι και άκρως εκκλησιαστικό πέρα από πολιτικό θέμα, αφού στα Σκόπια δραστηριοποιείται η σχισματική και αυτοαποκαλούμενη «Εκκλησία της ‘Μακεδονίας’».

Στις αρθρογραφίες επίσης βλέπουμε απόψεις όπως για παράδειγμα, ότι για το «εθνικιστικό παραλήρημα» των Ελλήνων που πάνε στα συλλαλητήρια έχει ευθύνη ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία. Δυστυχώς για τους σαλτιμπάγκους με έλλειμμα δημοκρατίας, πολιτική για τον λαό χωρίς τον λαό δεν γίνεται. Αλλά αυτά τα ξεχνάς μετά τις απανωτές κωλοτούμπες, τα μνημόνια και τις περικοπές συντάξεων.

Αρθρογραφίες υπάρχουν επίσης σε μία προσπάθεια να ταυτίσουν τους ακραίους που θα πάνε στο συλλαλητήριο, όπως την Χρυσή Αυγή με το σύνολο των παρευρισκομένων που ο μόνος χαρακτηρισμός που θα φέρουν είναι «Έλληνας». Οι ίδιοι αρθρογράφοι μούτζωναν το 2012 την Βουλή μαζί με τους Χρυσαυγίτες και το 2015 οι εκπρόσωποί τους τους την αξιοποίησαν για να ρίξουν την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και να παίξουν την χώρα στα ζάρια για μήνες μέχρι τελικά να μας οδηγήσουν σε ένα διχαστικό δημοψήφισμα, να μας χρεώσουν άλλο ένα μνημόνιο και καμμιά 90αριά δισ. ευρώ.

Στο σώμα εφημερίδων της Παρασκευής βλέπεις την Αυγή -κομματικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ- να κυκλοφορεί με το διχαστικό «ΝΑΙ-ΟΧΙ» με αφορμή τις προετοιμασίες για το συλλαλητήριο.

Είναι ξεκάθαρη η αποστροφή της εφημερίδας στο συλλαλητήριο ενώ δεν διστάζει να το συνδέσει με τον… αντικυβερνητισμό. Αυτήν την φορά πάντως το κομματικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ έβαλε πρώτο το «ΝΑΙ» -που το συμφέρει-, ξεχνώντας -ω τι έκπληξη- πως στο δημοψήφισμα του 2015 είχε μπει σε κατακόρυφη σειρά πρώτο το «ΟΧΙ» γιατί τότε αυτό… θέλαμε.

Η Αυγή επίσης παρέθεσε μέχρι και Διονύσιο Σολωμό και την περίφημη φράση «Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν, ό,τι είναι αληθές».

Αληθές είναι όμως, πως η Αυγή του 1992 εξυμνούσε το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζοντάς το στο εξώφυλλό της ως «εντυπωσιακό» ενώ έκανε λόγο για «Παλμό με Ωριμότητα».

Στο αντίστοιχο άρθρο μάλιστα που φιλοξενεί το φύλλο της Παρασκευής του Ελεύθερου Τύπου, η αρχισυντάκτρια της έντυπης έκδοσης, Δέσποινα Κονταράκη [διαβάστε το ΕΔΩ], μας θυμίζει πως το σαββατιάτικο φύλλο της 15ης Φεβρουαρίου του 1992 της «Αυγής» ανακάλυπτε την «ωριμότητα, που έπεισε και τους πλέον δύσπιστους», και τον «πατριωτισμό» εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών που διαδήλωσαν για να προασπίσουν την «ακεραιότητα, την Ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του Ελληνισμού».

Ενώ σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εποχής, οι μεγαλοϊδεατισμοί και οι εξτρεμιστικές αναφορές που εκφράστηκαν από κάποιους, έμειναν -όπως γράφει η «Αυγή»- χωρίς ανταπόκριση…

Τόσος φόβος για μία πηγαία, δημοκρατική, λαϊκή και πατριωτική έκφραση δεν εξηγείται… Ή μάλλον εξηγείται…

Ο Γιώργος Μιχαηλίδης  είναι διευθυντής του EleftherosTypos.gr
Ακολούθησέ τον στο Facebook και στο Twitter

Δημοφιλή

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο eleftherostypos.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο