Συγκοινωνίες υπό διάλυση

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι για το 2016 θα υπάρχουν ελλείμματα πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ στις δημόσιες συγκοινωνίες, ενώ το 2017 αναμένεται να δημιουργηθούν νέα οικονομικά ανοίγματα, εκτινάσσοντας το συσσωρευμένο πλέον έλλειμμα στα ύψη. Θυμίζουμε όμως ότι το 2014 οι δημόσιες συγκοινωνίες ήταν οριακά κερδοφόρες.

Με άλλα λόγια, είναι φανερό ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ οδήγησε τους συγκοινωνιακούς φορείς της πρωτεύουσας σε σημαντική οικονομική επιδείνωση, ενώ υποβάθμισε δραματικά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και ιδιαίτερα προς τους οικονομικά ασθενέστερους που επλήγησαν περισσότερο από τις αυξήσεις στην τιμή του εισιτηρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο ανέβασε την τιμή του εισιτηρίου στο 1,40 ευρώ, ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ το είχε μειώσει στο 1,20 ευρώ, αλλά επιπλέον κατήργησε λεωφορειακές γραμμές και έκοψε δρομολόγια, αυξάνοντας και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού που ξεροσταλιάζει με τις ώρες στις αφετηρίες και στις στάσεις.

Παράλληλα, το σύστημα ελέγχου στις συγκοινωνίες ατόνησε, εκτοξεύοντας και την εισιτηριοδιαφυγή στα ύψη, με συνέπεια τα έσοδα να έχουν υποχωρήσει σημαντικά. Το σύστημα επιβαρύνθηκε επίσης από την περυσινή φαεινή απόφαση του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη για τις δωρεάν μετακινήσεις κατά την εβδομάδα του περιβόητου δημοψηφίσματος του 2015 που είχε ως αποτέλεσμα τεράστια απώλεια εσόδων. Ακόμα και οι συμφωνίες με τα υπουργεία για τη μεταφορά ειδικών κατηγοριών εργαζομένων, όπως οι ένστολοι, ατόνησαν και τελικά όλοι οι συγκοινωνιακοί φορείς παράγουν τρομακτικά ελλείμματα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ από τη μία επανέφερε με την αύξηση των εισιτηρίων τις επιβαρύνσεις για τους εργαζόμενους και τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς και από την άλλη με την πολιτική του αύξησε και τα ελλείμματα, στέλνοντας και πάλι στους πολίτες τον λογαριασμό. Γιατί είναι προφανές ότι και οι πιέσεις για νέες ανατιμήσεις θα ενταθούν, αλλά και οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα υποβαθμιστούν περαιτέρω.

Η κυβέρνηση της αριστεράς υποτίθεται ότι ενδιαφέρεται για τους μη έχοντες, αλλά τα ελλείμματα θα τα πληρώσουν πάλι οι φτωχότεροι με αυξήσεις έμμεσων φόρων και εισιτηρίων.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου