Γαβρόγλου: Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις για την Παιδεία

«Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις», τόνισε, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, προοικονομώντας ότι η τελική πρόταση που θα συνταχθεί στο τέλος της συζήτησης για τις αλλαγές στο λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα είναι πρωτότυπη, αφού κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί πολλές προτάσεις.

«Το σημαντικό είναι ότι για πρώτη φορά η κοινωνία είναι έτοιμη να ακούσει», επεσήμανε ο υπουργός και συνέχισε λέγοντας ότι η κοινωνία έχει συνειδητοποιήσει ότι «τα πράγματα έχουν φτάσει σε ένα αδιέξοδο».

Ο Κώστας Γαβρόγλου, κλείνοντας τη συνεδρίαση της Επιτροπής επανέλαβε τις προϋποθέσεις για να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις. «Πρέπει να υπάρχει σχέδιο μακροπρόθεσμο, με μία μίνιμουμ κοινωνική συναίνεση. Χωρίς αυτά τα δύο δεν μπορεί να γίνει τίποτα», είπε και πρόσθεσε: «Οι δυσκολίες στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι περίπλοκες, γιατί είναι συνδυασμός κοινωνικής αποδοχής των προτάσεων, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, αυτοαξιολόγησης και αντιμετώπισης των παθογενειών».

«Δεν μπορεί να γίνει τίποτα αν δεν υπάρξει στοιχειώδης συναίνεση. Είναι δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Έχει σχέση και με την πολιτική κουλτούρα του τόπου μας», δήλωσε.

Εξάλλου, για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι δεν θα πρέπει να μπλέκει κανείς το αδιάβλητο των εξετάσεων με το αξιοκρατικό. «Αξιοκρατικό το παρόν σύστημα δεν είναι», υπογράμμισε.

Σήμερα, Τρίτη, η συνεδρίαση της Επιτροπής είχε στο επίκεντρο την ακρόαση ενώσεων των εκπαιδευτικών. Οι περισσότεροι από τους 21 φορείς που τοποθετήθηκαν σήμερα, εμφανίσθηκαν θετικά διακείμενοι στην πρόταση του ΙΕΠ, ωστόσο δεν έλειψε η κριτική για γενικολογίες σε σημεία της πρότασης, τα οποία κατά την υλοποίηση της πρότασης αυτής θα δημιουργήσουν προβλήματα και παρεξηγήσεις.

Ιδιαίτερα επιφυλακτική εμφανίσθηκε η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, ωστόσο, τονίζοντας ότι οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αντλήσουν δύναμη από τον πλούτο της νέας και αρχαίας ελληνικής γλώσσας, μέσα από την κριτική σκέψη που αναπτύσσουν.

Σημειώνεται, τέλος, ότι κατά την επόμενη συνεδρίαση, την ερχόμενη εβδομάδα, έχουν προσκληθεί να μιλήσουν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων εμπειρογνώμονες και επιστημονικοί φορείς που σχετίζονται με την Εκπαίδευση.