ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΔΙΧΩΣ ΤΕΛΟΣ

Συνεχίζεται η κόντρα για τους σημαιοφόρους με κλήρωση – ΝΔ: Φιλοσοφία ζωής του Τσίπρα ο τζόγος

Δίχως τέλος συνεχίζεται η πολιτική κόντρα για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να κληρώνεται ο σημαιοφόρος στις παρελάσεις αντί να επιλέγεται βάσει βαθμού.

Η ΝΔ με σημερινή της ανακοίνωση επιτίθεται και προσωπικά στον πρωθυπουργό υποστηρίζοντας ότι τύχη, ο τζόγος, η αναξιοκρατία, η λογική της ήσσονος προσπάθειας, είναι η φιλοσοφία ζωής του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα.

Παράλληλα η ΝΔ τονίζει ότι ΣΥΡΙΖΑ και Τσίπρας είναι «σε πλήρη αντίθεση με τις ιδέες και τις αξίες των ανθρώπων που θέλουν και αγωνίζονται για την ατομική, αλλά και την συνολική πρόοδο, της Πατρίδας μας».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΝΔ:

«Όλοι οι νέοι αξίζουν και θέλουν να αγωνιστούν, να εργαστούν, να δημιουργήσουν και να επιβραβευθούν για την προσπάθειά τους.

Οι επόμενες γενιές της χώρας δεν μπορεί να προχωρήσουν στη ζωή, αν αξιολογούνται από τύχη και τζόγο.

Η τύχη, ο τζόγος, η αναξιοκρατία, η λογική της ήσσονος προσπάθειας, είναι η φιλοσοφία ζωής του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα. Σε πλήρη αντίθεση με τις ιδέες και τις αξίες των ανθρώπων που θέλουν και αγωνίζονται για την ατομική, αλλά και την συνολική πρόοδο, της Πατρίδας μας.

Προφανώς η Σημαία μας ενώνει και εκπροσωπεί όλους τους Έλληνες.

Συμβολίζει στο μυαλό των νέων, την επιβράβευση του κόπου και της προσπάθειάς τους;

Όμως, τι να περιμένει κανείς από μια Κυβέρνηση όπου ο Υπουργός Παιδείας λέει “οι καλοί καθηγητές και οι καλοί μαθητές να φύγουν από τη χώρα”, ενώ ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας συνομιλεί δεκάδες φορές με καταδικασμένο ισοβίτη για εμπόριο ναρκωτικών».

Από την πλευρά του κυβερνητικού στρατοπέδου πάντως απάντηση έδωσε ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ο οποίος σε δήλωσή του έκανε λόγο για ακροδεξιές κραυγές και οι ιδεοληψίες με δήθεν ευρωπαϊκό πρόσημο που αναπαράγουν αρχαϊσμούς και καθυστερημένες αντιλήψεις.

Η δήλωση Φίλη

Χέρι-χέρι ο ακροδεξιός λαϊκισμός, ο βαθύς συντηρητισμός και οι δήθεν εκσυγχρονιστικές εμμονές περί αριστείας, βάλλουν εναντίον της πρόβλεψης του νέου ΠΔ για την επιλογή σημαιοφόρου χωρίς αποκλεισμούς.

Συναντιούνται έτσι και σε αυτό το ζήτημα ρεύματα και τάσεις της ελληνικής κοινωνίας και πολιτικής που συγκροτούν σε όλα σχεδόν τα πεδία την «ιερή συμμαχία» που μάχεται τα δικαιώματα και τις ανάγκες των πολλών για να εξυπηρετηθούν τα προνόμια των λίγων.

Για να γίνει το καθεστώς των ποικίλων διακρίσεων και ανισοτήτων βίωμα και «κανονικότητα» από την τρυφερή ηλικία του Δημοτικού. Πρόκειται για θέσεις που θέλουν να εμφυτεύσουν στην Παιδεία μια βαθιά ταξική αντίληψη και μάλιστα με τρόπο εντελώς αντιπαιδαγωγικό, αφού σε πάμπολλες περιπτώσεις, αν λάβουμε υπόψη την βαθμολογική κατανομή, έχουμε το φαινόμενο να αποκλείονται χιλιάδες παιδιά με άριστα, που δεν έχουν όμως 10 σε όλα τα μαθήματα, από την κλήρωση για τη σημαία και έτσι να βιώνουν ενός είδους αρνητική διάκριση που μπορεί να αποβεί καθοριστικός για την υπόλοιπη ζωή τους.

Το αντιπαιδαγωγικό κλίμα ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την πίεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί από τους γονείς για καλύτερη βαθμολογία των μαθητών-υποψήφιων σημαιοφόρων και παραστατών, γεγονός που ξεγυμνώνει την ψευδή αντίληψη περί αριστείας και αξιοκρατίας.

Θα περίμενε κανείς ότι το βασικό αντικείμενο κριτικής θα ήταν αυτός καθαυτός ο μεταξικής εμπνεύσεως θεσμός των παρελάσεων, που η κυβέρνηση καλώς ή κακώς έκρινε ότι δεν είναι ώριμες οι συνθήκες να καταργηθεί. Μια τέτοια αντίθεση θα ήταν κατανοητή και εντός μιας συζήτησης που πρέπει να διεξάγουμε για την μεταρρύθμιση των θεσμών και της σχολικής ζωής προς μια δημοκρατική και σύγχρονη κατεύθυνση.

Όμως, οι ακροδεξιές κραυγές και οι ιδεοληψίες με δήθεν ευρωπαϊκό πρόσημο που αναπαράγουν αρχαϊσμούς και καθυστερημένες αντιλήψεις, αναιρούν και εμποδίζουν μια τέτοια προοπτική. Βρίσκονται στον αντίποδα των σύγχρονων παιδαγωγικών αντιλήψεων και ως τέτοιες απορρίπτονται από τη μεγάλη πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Με… προαναγγελία

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να υποβαθμίσει την αριστεία, προκαλώντας θυελλώδεις αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Το είχε προαναγγείλει ο πρώτος υπουργός Παιδείας επί ΣΥΡΙΖΑ Αριστείδης Μπαλτάς χαρακτηρίζοντας την αριστεία ρετσινιά.

Ο διάδοχός του Νίκος Φίλης προχώρησε σε αλλαγές στις κρατικές υποτροφίες ρίχνοντας τον πήχυ για τους υποψήφιους στο «Λίαν Καλώς». Δηλαδή θα έχουν δικαίωμα να λάβουν υποτροφία και όσοι είχαν βαθμό 6,5.

Ως πιο δραστήριος όσον αφορά τις αλλαγές στην εκπαίδευση, ο Νίκος Φίλης κατηγορήθηκε αρκετές φορές για πρωτοβουλίες του, με τους επικριτές να κάνουν λόγο για υποβάθμιση του σχολείου. Επί υπουργίας του, τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο πετσοκόπηκαν στα μόλις 4 από 13-14 που εξετάζονταν.

Είναι γνωστή άλλωστε η θέση του ΣΥΡΙΖΑ να περιορίσει τον εξετασιοκεντρικό ρόλο του σχολείου, όμως και πάλι δεν παρουσιάζει συγκεκριμένες εναλλακτικές προτάσεις. Τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο μειώθηκαν και το ίδιο αναμένεται να γίνει και στο Λύκειο, όμως σχέδιο για εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης δεν υπάρχει. Ενδεικτικά, η περιγραφική αξιολόγηση δεν έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στα σχολεία ούτε σε πιλοτικό στάδιο.

Αντίστοιχα, και η κατάργηση των διατάξεων που αφορούσαν τη διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών επικρίθηκαν ως μια «επιβράβευση» σε όσους δεν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους.