Οι γεύσεις της… Ελληνίδας μάνας τώρα και online

Τη θέση της στη διεθνή αγορά διεκδικεί η Ελληνίδα… μάνα με τις παραδοσιακές γεύσεις της. «Μέντοράς» της η πλατφόρμα mamasflavours.gr, η οποία αναμένεται να βγει στον… αέρα στο τέλος της άνοιξης και να προωθήσει στο εξωτερικό τα προϊόντα των εγχώριων γυναικείων συνεταιρισμών, των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων (ΚΟΙΝΣΕΠ), ακόμα και μεμονωμένων παραγωγών. Ωστόσο, δεν θα λειτουργεί μόνο ως ένα e-shop, αλλά θα παρέχει και υπηρεσίες marketing, εξωστρέφειας και εκπαίδευσης.

Στόχος της startup είναι να συγκεντρωθούν κάτω από την «ομπρέλα» της όλες οι παραπάνω μορφές επιχειρήσεων που θα πουλάνε απευθείας τα προϊόντα τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Μερικές από τις «γεύσεις της μαμάς» που παράγουν οι γυναικείοι συνεταιρισμοί είναι χειροποίητες μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, μέλι, πίτες, ζυμαρικά.

Δημιουργός τoυ mamasflavours (ή, αλλιώς, της εταιρίας Ιππολύτη) η Μαρία Μοναστηριώτη. «Ξεκίνησα την προσπάθεια αυτή πριν από τρία χρόνια. Η ιδέα μού ήρθε τελείως ξαφνικά, όταν, παρακολουθώντας μια τηλεοπτική εκπομπή, έπεσα πάνω σε μια γυναίκα που παρουσίαζε τα προϊόντα ενός συνεταιρισμού», αναφέρει η κ. Μοναστηριώτη στον «Ε.Τ.» της Κυριακής.

Σύμφωνα με την ίδια, η πλατφόρμα έπειτα από 3 χρόνια βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, με το τεχνικό κομμάτι να είναι σχεδόν έτοιμο. Ζητούμενο για την έναρξη της λειτουργίας της είναι η εύρεση χρηματοδότη. «Βρισκόμαστε σε συζητήσεις για την εξασφάλιση χρηματοδότησης. Μπορούμε να συμμετάσχουμε σε προγράμματα του ΠΑΑ 2014-2020, του ΕΣΠΑ κ.λπ. Ωστόσο, δεν αποκλείουμε και κάποιον ενδιαφερόμενο επενδυτή», υπογραμμίζει η κ. Μοναστηριώτη.

Αναφορικά με τους συνεταιρισμούς, η πρώτη επαφή έγινε τον Δεκέμβριο του 20216 σε μια διήμερη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. «Μιλήσαμε με περισσότερους από 30 συνεταιρισμούς από τους 99 που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα και διαπιστώσαμε ότι ενθουσιάστηκαν με την ιδέα μας. Εμείς, από την πλευρά μας, θέλουμε συνεργασία μαζί τους, αλλά όχι με την έννοια του πελάτη», δηλώνει η επικεφαλής της εταιρίας.

Το πρώτο εξάμηνο λειτουργίας της η startup φιλοδοξεί να συνεργαστεί με 10-15 συνεταιρισμούς και ως αγορές-στόχοι έχουν καθοριστεί η Γερμανία, η Αγγλία, το Βέλγιο και η Σουηδία. «Μέσω των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) των ελληνικών πρεσβειών μαθαίνουμε ποιες είναι οι προτιμήσεις των λαών που ενδιαφερόμαστε να απευθυνθούμε», αναφέρει η κ. Μοναστηριώτη. Οι πελάτες που φιλοδοξεί να «κερδίσει» η mamasflavours.gr είναι καταστήματα delicatessen, gourmet εστιατόρια, ξενοδοχεία, εξειδικευμένο καταναλωτικό κοινό και, φυσικά, οι Ελληνες ομογενείς.

Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που θα παρέχει η ψηφιακή πλατφόρμα, σύμφωνα με την κ. Μοναστηριώτη, εντάσσονται η διαφήμιση των προϊόντων, η υποστήριξη της εξωστρέφειας, το marketing, αλλά και η εκπαίδευσή τους.

Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα mamasflavours.gr συνεργάζεται στενά με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, τη Γενική Γραμματεία Ισότητας και το Εθνικό Επιμελητηριακό Δίκτυο Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών, ενώ το τελευταίο διάστημα στεγάζεται στη Θερμοκοιτίδα Νεοφυών Επιχειρήσεων του ΕΒΕΑ. Μάλιστα, έχει αποσπάσει το 1ο βραβείο στην κατηγορία «Αγροδιατροφή – Υγεία – Εκπαίδευση» στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας Aegean Startups του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ενώ συμμετέχουν και στον εν εξελίξει Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας, ο οποίος λήγει στις 7 Απριλίου με έπαθλο το χρηματικό ποσό των 50.000 ευρώ.

Ποια είναι τα προβλήματα των γυναικείων συνεταιρισμών

Απογοητευτικά είναι τα ποσοστά των εξαγωγών και των ηλεκτρονικών πωλήσεων για τους γυναικείους συνεταιρισμούς, καθώς διαμορφώνονται μόλις στο 16%. Τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι η διακίνηση και η προώθηση των προϊόντων στην αγορά και η πιστοποίηση του παραδοσιακού τρόπου παρασκευής προϊόντων, ώστε να φέρουν συγκεκριμένη ετικέτα προέλευσης.

Σε αυτά έρχονται να προστεθούν τα μεγάλα λειτουργικά κόστη (φόροι, ενοίκια κ.λπ.), η ελλιπής εκπαίδευση σε θέματα δικτύωσης, επικοινωνίας και χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών, η ανεπαρκής ενημέρωση σε επιδοτούμενα προγράμματα, ενώ μεγάλα είναι τα «κενά» εκπαίδευσης σε θέματα marketing, branding και διαχείρισης ποιότητας με στόχο την εξωστρέφεια των παραγόμενων προϊόντων. Σε ποσοστό 87,5% οι γυναικείοι συνεταιρισμοί αξιολογούν ως πρόβλημα την προβολή των προϊόντων τους, τον εκσυγχρονισμό των εργαστηρίων τους (72,9%), τις πιστοποιήσεις σε συστήματα ποιότητας (68,8%) και τη δικτύωση με ομοειδείς συνεταιρισμούς (39,6%).

ΓΩΓΩ ΚΑΤΣΕΛΗ
gkatseli@e-typos.com

Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής