30/08/16 • 13:11 | UPD 30/08/16 • 13:11

ΔΕΗ: Συστηματική ασυνέπεια από πελάτες με μεγάλα ληξιπρόθεσμα χρέη

Εικόνα συστηματικής ασυνέπειας στην πληρωμή των λογαριασμών του ηλεκτρικού από πελάτες με μεγάλες ληξιπρόθεσμες οφειλές, της τάξης των χιλιάδων ευρώ προκύπτει από τα στοιχεία της ΔΕΗ που προχώρησε το τελευταίο διάστημα σε διακοπές ηλεκτροδότησης λόγω χρεών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της επιχείρησης, 216.000 πελάτες με οφειλές μεταξύ 1.000 και 3.000€ και άλλοι 89.000 που χρωστούν άνω των 3.000€ ο καθένας, δεν έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους. Οι συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών χρωστούν στη ΔΕΗ πάνω από 780 εκατ. €, και σύμφωνα με τη ΔΕΗ «θυμούνται» τις ρυθμίσεις χρεών όταν γίνει διακοπή της ηλεκτροδότησης ενώ πολλοί έχουν κάνει παρέμβαση στο μετρητή, και μάλιστα περισσότερες από μία φορά.

Ορισμένα συγκεκριμένα παραδείγματα πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές, τα οποία δημοσιοποίησε η ΔΕΗ, περιλαμβάνουν τα εξής:

1. Τριφασική παροχή εμπορικής χρήσης στην Πάτρα. Η οφειλή είναι 20.419 €, εκ των οποίων ληξιπρόθεσμα 19.377 €, από πλήθος ανεξόφλητων λογαριασμών, περιόδου άνω των δυο ετών. Λόγω του χρέους εκδόθηκαν αλλεπάλληλες εντολές απενεργοποίησης και ο πελάτης δεσμευόταν για διακανονισμό και τελικά κόπηκε στις 16 Αυγούστου.

Η τελευταία πληρωμή ποσού 583€ έγινε στις 18 Αυγούστου έναντι συνολικής οφειλής 21.002€, στο πλαίσιο διακανονισμού 36 μηνιαίων δόσεων στο Κατάστημα Πάτρας. Οι αμέσως προηγούμενες πληρωμές ήταν για ποσά 100€ από τον Αυγουστο του ’15 και 200€ από τον Ιούνιο του ‘15. Με τη ρύθμιση ο πελάτης δήλωσε ρητά ότι δεν έχει κοπεί λόγω χρέους και έχει ρεύμα και για αυτό του προσφέρθηκε η ευνοϊκή ρύθμιση των 36 δόσεων. Διαπιστώθηκε όμως ότι η σύνδεση του πελάτη είχε κοπεί από τις 16 Αυγούστου του ’16 και ενημερώθηκε το Κατάστημα για την άμεση απενεργοποίηση του διακανονισμού και την σχετική ειδοποίηση προς τον πελάτη να προσέλθει για την σύναψη νέας ρύθμισης με προκαταβολή 30% και 8 μηνιαίες δόσεις.

2. Σε κατάστημα στον Ωρωπό, η τελευταία καταβολή χρημάτων ήταν τον Φεβρουάριο του ’15 οπότε ο πελάτης κατέβαλε 1.000€ ενώ η ληξιπρόθεσμη οφειλή ήταν πάνω από 9.000€. Έκτοτε δεν έχει γίνει καμία άλλη πληρωμή. Έγινε διακοπή παροχής ρεύματος λόγω οφειλής τον Απρίλιο του 2014, ο πελάτης δεν πλήρωσε και σε επανέλεγχο κομμένου τον Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου βρέθηκε παραβιασμένο και κόπηκε εκ νέου. Σε επανέλεγχο κομμένης παροχής στις 23 Αυγούστου 2016 βρέθηκε παραβιασμένο και κόπηκε ξανά, από κιβώτιο διακλάδωσης.Το σύνολο της ληξιπρόθεσμης οφειλής σήμερα είναι 13.264€ εκ των οποίων οι χρεώσεις του Δήμου είναι 1.828,94€. Στο ίδιο όνομα υπάρχει και άλλη παροχή στα Ν.Λιόσια που ηλεκτροδοτεί οικία με ληξιπρόθεσμη οφειλή 1.240€. Επιπρόσθετα υπάρχει και μία οικιακή παροχή με ίδιο ΑΦΜ στη Σκάλα Ωρωπού με χρέος 5.802€.

3. Οικιακός πελάτης υπέβαλε στις 12 Αυγούστου στο Κατάστημα Κομοτηνής αίτημα διακανονισμού της οφειλής της οικίας της, ποσού 8.741 €. Ο πελάτης εμφανίζεται κομμένος και η εικόνα που παρουσιάζει είναι η εξής:

– Πολλές συνεχείς διακοπές λόγω χρέους επί χρόνια
– Συνεχώς αυθαίρετες επανασυνδέσεις (ακόμη και από μπαροκιβώτιο)
– Μετά την διακοπή λόγω χρέους στις 11/12/14 εστάλη επανέλεγχος
– Στις 2/8/16 διακόπηκε.

Η πελάτισσα, σύμφωνα με την ΔΕΗ, δεν έχει ζητήσει και υπογράψει ποτέ κανένα διακανονισμό.

Η τελευταία πληρωμή έγινε τον Ιούνιο του 2013. Ποτέ δεν εντάχθηκε στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) ή στους Ευάλωτους πελάτες. Σύμφωνα με τη ΔΕΗ προτάθηκε 30% άμεσα και 8 μηνιαίες δόσεις και να υποβάλει αίτημα ένταξης στο ΚΟΤ, ώστε να έχει ευνοϊκότερη ρύθμιση και έκπτωση.

4. Μονοφασική παροχή οικιακής χρήσης αρμοδιότητας Καταστήματος Πάτρας. Η παροχή παρουσιάζει οφειλή 6.479€, ληξιπρόθεσμη στο σύνολο της, από πλήθος ανεξόφλητων λογαριασμών, περιόδου άνω των 2 ετών. Η τελευταία πληρωμή ποσού 50 € διενεργήθηκε τον Νοέμβριο του 2015 έναντι συνολικής οφειλής τότε 4.630€, ενώ η αμέσως προηγούμενη ήταν από τον Μάρτιο του 2014 για ποσό 350 € (προκαταβολή διακανονισμού που δεν τηρήθηκε στη συνέχεια) έναντι συνολικής οφειλής αντίστοιχα 2.283 €. Ουδέποτε έχει συναφθεί άλλος διακανονισμός. Λόγω της αθέτησης του διακανονισμού εκδόθηκαν εντολές απενεργοποίησης μετρητή με αποτέλεσμα η παροχή ρεύματος να διακοπεί λόγω χρέους την τον Νοέμβριο του 2014. Έκτοτε δεν έχει αλλάξει η εικόνα στα μηχανογραφικά συστήματα Εμπορίας και Δικτύου. Ωσόσο, όλο αυτό το διάστημα έχει καταναλώσεις μέχρι και τον τρέχοντα μήνα. Η παροχή περιλαμβανόταν στους επανελέγχους και στις 19 Αυγούστου βρέθηκε παραβιασμένο και κόπηκε εκ νέου.

5. Επαγγελματικός χώρος στον ‘Αλιμο. Η τελευταία πληρωμή που είχε γίνει τον Ιανουάριο του 2015 αφορούσε σε 326€, σε λογαριασμό που είχε εκδοθεί τον Οκτώβριο του 2014 ποσού 3.102 €.Είχε εκδοθεί εντολή αποκοπής τον Οκτώβριο του 2015 η οποία ολοκληρώθηκε ανεπιτυχώς τον ίδιο μήνα (κλειστό, αλλά χρησιμοποιείται).Ο πελάτης δεν είχε πληρώσει και έτσι στις 23 Αυγούστου κόπηκε από κιβώτιο διακλάδωσης. Η οφειλή του σήμερα είναι 9.592€.

 

Δημοφιλή