Οι δύο χειριστές χαμήλωσαν ύψος, άδειασαν τη δεξαμενή νερού πάνω από την εστία της φωτιάς και επιχείρησαν να σηκώσουν ξανά το αεροσκάφος, το οποίο, ωστόσο, υπέστη βλάβη και δεν ανέβαινε υψόμετρο. Οι πιλότοι βρίσκονταν κυριολεκτικά πάνω από τις φλόγες όταν αποφάσισαν να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση σε χωράφι κοντά στη Μονή Ζωοδόχου Πηγής, κατά τη διάρκεια της οποίας ξερίζωσαν δέντρα χωρίς ευτυχώς να τραυματιστούν. Πυροσβέστες έφτασαν αμέσως στο σημείο, όπως και ένα ασθενοφόρο, που τους προσέφερε τις πρώτες βοήθειες.
Μετ’ εμποδίων
Πέθανε ο φωτορεπόρτερ Χρήστος Μπαντούνας
Το περιστατικό αυτό έφερε στην επιφάνεια με τον πιο δυσάρεστο τρόπο το πρόβλημα με τα γερασμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη. Το Π.Σ. διαθέτει εννιά Καναντέρ CL-215, τα οποία κατασκευάστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ‘70. Ενα από αυτά έπεσε χθες, ενώ το ίδιο είχε γίνει πέρυσι με αεροσκάφος ίδιου τύπου σε επιχείρηση κατάσβεσης στη Λακωνία.
Αξιωματικοί του Π.Σ. διευκρινίζουν ότι τα αεροσκάφη αυτά δεν μπορούν να απογειωθούν όταν η θερμοκρασία στο αεροδρόμιο ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου με αποτέλεσμα να γίνεται πολλές φορές μεταστάθμευσή τους για να επιχειρήσουν σε περιοχές με χαμηλότερη θερμοκρασία. Σύνηθες είναι, επίσης, να σηκώνονται το πρωί και μετά από λίγες ώρες να εμφανίζουν βλάβη που επιβάλλει την προσγείωσή τους. Την κατάσταση σώζουν σε ένα βαθμό τα τέσσερα Καναντέρ CL-415, τα οποία είναι νεότερης τεχνολογίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου