14/11/17 • 12:17 | UPD 14/11/17 • 12:23

Αλλάζουν το πρόγραμμα στην Παιδεία – Υποχρεωτικές οι εργασίες σε Α και Β Λυκείου

Υποχρεωτικές δημιουργικές εργασίες σε Α’ και Β’ Λυκείου φέρνει το -υπό διαμόρφωση- Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Παιδείας αλλάζοντας το ωρολόγιο πρόγραμμα στο Λύκειο από φέτος, δύο μήνες μετά το πρώτο σχολικό κουδούνι.

Παράλληλα, όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η πρόταση του ΙΕΠ για δραστική μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στις απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις (σ.σ.: από 13 σε μόλις 4) έγινε δεκτή από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η διάρκεια της σχολικής χρονιάς παρατείνεται δύο εβδομάδες επιπλέον.

Η παράταση αυτή στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου εισάγει τις υποχρεωτικές εργασίες, οι οποίες θα μπορούν να υλοποιηθούν σε όλα τα μαθήματα, ακόμα και για τη Γυμναστική. Μέχρι πέρσι, οι εργασίες γίνονταν στο τέλος της χρονιάς, όπου μαθητές και καθηγητές αφιέρωναν δύο μέρες για τη δημιουργία ενός project. Πλέον, οι δημιουργικές εργασίες εντάσσονται στις διδακτικές ώρες των μαθημάτων, με πρόβλεψη ακόμα και για διδασκαλία οχτώ ωρών για την ολοκλήρωση μιας εργασίας. Κάθε μαθητής, ως μέλος μιας ομάδας, καλείται να ολοκληρώσει μέχρι το τέλος του έτους δύο εργασίες, μία από δύο προσφερόμενους θεματικούς πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας αφορά τις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες και την καλλιτεχνική παιδεία και ο δεύτερος τις φυσικές επιστήμες, τα Μαθηματικά, την Πληροφορική και τη Φυσική Αγωγή.

Το νέο Προεδρικό Διάταγμα που αναμένεται τις επόμενες μέρες πρακτικά διευρύνει στο Λύκειο τις αλλαγές που έγιναν στο Γυμνάσιο πριν από ενάμιση χρόνο επί υπουργίας Νίκου Φίλη. Ελάχιστα εξεταζόμενα μαθήματα και εργασίες που θα συμβάλουν στη διεξαγωγή βαθμών σε μια προσπάθεια περιορισμού των διαγωνισμάτων. Αλλωστε, στις αλλαγές που έχει εξαγγείλει ότι θα φέρει ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου στο «νέο Λύκειο», οι εργασίες παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην Γ’ Λυκείου για το απολυτήριο των μαθητών.

Η προσπάθεια πάντως του υπουργείου Παιδείας να προτείνει κι άλλους τρόπους βαθμολόγησης μαθητών πέραν των διαγωνισμάτων δεν έχει αποδώσει τους προσδοκώμενους καρπούς. Στην πρώτη εφαρμογή τους στο Γυμνάσιο και παρά τις προτροπές της ηγεσίας για «στροφή» σε εργασίες, οι εκπαιδευτικοί προτίμησαν το «πατροπαράδοτο» διαγώνισμα ως σύστημα βαθμολόγησης των μαθητών. Βέβαια αυτό οφείλεται και στην ελλιπή προετοιμασία που προσέφερε η ηγεσία στους εκπαιδευτικούς.

Στις αλλαγές που φέρνουν στο Λύκειο από φέτος, υπάρχει καλύτερη οργάνωση στον τομέα της επιμόρφωσης αλλά και των βοηθητικών υλικών που προσφέρονται ψηφιακά στους εκπαιδευτικούς.

Τέλος, όσον αφορά τις αλλαγές στις ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ’ Λυκείου, το υπουργείο Παιδείας προέκρινε μόλις τέσσερα μαθήματα προς εξέταση: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Ιστορία και Βιολογία. Μετά την ολοκλήρωση των ενδοσχολικών εξετάσεων, θα διενεργηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις.

Ελπίδα Οικονομίδη
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Δημοφιλή