14/11/17 • 08:50 | UPD 14/11/17 • 08:50

Όπισθεν της κυβέρνησης: Δεν αυξάνει το όριο ταχύτητας στα 150 χλμ.

Παρά τα όσα είχαν διαρρεύσει και τις ελπίδες ορισμένων, τελικά το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους δεν αυξάνεται στα 150 χλμ.

Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Χρήστος Σπίρτζης το όριο ταχύτητας θα παραμείνει ως έχει, στα 130χλμ./ώρα.

«Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει στο όριο των 130χλμ/ώρα» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.

Οι συγκοινωνιολόγοι είχαν επισημάνει ότι τα όρια ταχύτητας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων. Όπως ανέφεραν σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 km/h. Αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, πλην όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, πέρα από την οποία συχνά δεν ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού. Επιπλέον, σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 km/h, σε 14 κράτη είναι 130km/h και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις καλύτερες επιδόσεις) είναι 120 km/h ή και χαμηλότερα.

Οι συγκοινωνιολόγοι παράθεσαν και κάποια στατιστικά στοιχεία για να δείξουν τα μειονεκτήματα της ρύθμισης. Όπως υποστήριξαν «όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 km/h, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο. Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων».

Δημοφιλή