13/09/17 • 17:08 | UPD 18/09/17 • 14:22

Σε Ελληνικό και Γλυφάδα έφτασε η πετρελαιοκηλίδα από την Σαλαμίνα [εικόνες]

Ασύλληπτη είναι η οικολογική καταστροφή στη Σαλαμίνα, μετά τη βύθιση δεξαμενόπλοιου, ωστόσο, η ανησυχία είναι μεγάλη, καθώς η πετρελαιοκηλίδα επεκτάθηκε.

Σύμφωνα με μαρτυρίες η πετρελαιοκηλίδα έχει φτάσει εκτός από την Πειραϊκή και την Φρεαττύδα και σε Καλαμάκι, Άγιο Κοσμά, και Ελληνικό, ενώ εντοπίστηκαν κηλίδες πετρελαίου και στην Γλυφάδα και συγκεκριμένα στην 2η Μαρίνα.

Ο δήμαρχος Γιώργος Παπανικολάου και ο δημοτικός σύμβουλος αρμόδιος για τις Μαρίνες συμμετέχουν στον συντονισμό των ενεργειών από τους αρμόδιους φορείς ώστε να περιοριστεί η ρύπανση των θαλάσσιων υδάτων. Μάλιστα, βρίσκεται σε ετοιμότητα σκάφος που έχει ένα πλωτό φράγμα, αντιρρυπαντικό υλικό, απόχη, σακούλες απορριμμάτων και ειδικές απορροφητικές πετσέτες. Εφόσον χρειαστεί, θα τα χρησιμοποιήσει για τον καθαρισμό των υδάτων.

Η εικόνα από τις δυο πλαζ του Αγίου Κοσμά είναι αποκαρδιωτική, όπως στην πλαζ Ελληνικού – Αργυρούπολης, με την δυσοσμία να είναι έντονη σε όλη την παραλιακή.

Πάντως, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εστίες ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή του Αγ. Κοσμά αντιμετωπίζονται ήδη με ειδικά σκάφης αντιρρύπανσης. Παράλληλα, με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται και οι προσπάθειες των σκαφών αντιρρύπανσης, για την αντιμετώπιση κομματιών πετρελαιοκηλίδας που δημιουργήθηκαν στα Σελήνια και την Κυνόσουρα αλλά και σε Φρεαττύδα και Πειραϊκή.

Την έκτακτη σύγκλιση της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για την πετρελαιοκηλίδα στο Σαρωνικό, ζητά ο αντιπρόεδρός της, βουλευτής της ΝΔ Νότης Μηταράκης. Ο βουλευτής της ΝΔ ζητά από την πρόεδρο της Επιτροπής Κατερίνα Ιγγλέζη να κληθούν τα συναρμόδια υπουργεία, η Περιφέρεια και οι όμοροι Δήμοι που έχουν πληγεί, περιβαλλοντικές οργανώσεις και επιστήμονες με εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στο θέμα, προκειμένου να εκτιμηθεί το μέγεθος της καταστροφής, τυχόν ευθύνες αλλά και οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε βραχύ και μακρύτερο ορίζοντα.

Την ίδια ώρα, κριτική στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς της ασκούν πέντε βουλευτές του ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσαν στην Βουλή ενώ ερωτήσεις για την υπόθεση του ναυαγίου και της θαλάσσιας ρύπανσης κατέθεσαν ο Κώστας Κατσαφάδος από την ΝΔ και ο Χάρης Θεοχάρης.

Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης που δεν έχει αρμοδιότητα παρέμβασης, επικοινώνησε με τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, Γιώργο Γαβρίλη και από τον Αρχηγό του Λιμενικού, Σταμάτη Ράπτη, ζητώντας να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες.

Η ιδιωτική εταιρεία που στην οποία ανατέθηκαν οι εργασίες απορρύπανσης, ολοκλήρωσε τις εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ κατέθεσε σχέδιο άντληση καυσίμων στη Λιμενική Αρχή Πειραιά, ώστε να αξιολογηθεί η κατάσταση και να ξεκινήσουν οι εργασίες άντλησης του φορτίου του πλοίου.

Στην περιοχή του ναυαγίου σκάφη του Λιμενικού επιχειρούν, ενώ στη Σαλαμίνα, μετά από συνεννόηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, έχουν σταλεί τρία επιπλέον βυτιοφόρα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, που βρίσκεται στο Λονδίνο, μιλώντας στον Real fm τόνισε ότι από το δεξαμενόπλοιο δεν υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω διαρροής, καθώς τα πετρελαιοειδή που διέφυγαν ήταν αυτά που διέφυγαν κατά την ώρα της βύθισης. Ο υπουργός δήλωσε, ότι αμέσως μετά τη βύθιση έγιναν ενέργειες για να αναλάβουν δύο εταιρίες απορρύπανσης στο σημείο, ενώ είπε ότι γίνεται έρευνα για την υπόθεση γιατί υπάρχουν ερωτήματα και θα πρέπει να απαντηθούν.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος ζητεί ενημέρωση

«Για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης που προκλήθηκε από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενημερώνει πως σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προωθεί συγκεκριμένες δράσεις», σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Συγκεκριμένα, το Συντονιστικό Γραφείο Αντιμετώπισης των Περιβαλλοντικών Ζημιών (ΣΥΓΑΠΕΖ) του ΥΠΕΝ, σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες αρχές, θα κινήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, όπως αυτές προβλέπονται στο Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθ. 148 «Περιβαλλοντική ευθύνη για την πρόληψη και την αποκατάσταση των ζημιών στο περιβάλλον».

Με έγγραφο που απέστειλε το ΣΥΓΑΠΕΖ, σήμερα, καλεί την πλοιοκτήτρια εταιρεία να καταθέσει εγγράφως στοιχεία για τις έως τώρα ενέργειές της, καθώς και χρονοδιάγραμμα ενεργειών, όπως και μέτρα απορρύπανσης της θαλάσσιας και παράκτιας περιοχής και μέτρα πρόληψης περαιτέρω πρόκλησης περιβαλλοντικής ζημίας.

Παράλληλα με τις ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το ΣΥΓΑΠΕΖ θα καθορίσει επιπλέον τα κατάλληλα μέτρα αποκατάστασης του παράκτιου οικοσυστήματος, τον τρόπο παρακολούθησης αυτών και τη σχετική εργασία, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημίας.

Σημειώνεται ότι το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Δόμησης και Μεταλλείων (ΣΕΠΔΕΜ) του ΥΠΕΝ, βρέθηκε στο πεδίο, χθές, Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου, όπου πραγματοποίησε αυτοψία, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου.

Καμπανάκι από τη ΝΔ

«Παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκαιρη απορρύπανση των ακτών της Σαλαμίνας, ο κίνδυνος να βρεθούμε αντιμέτωποι με μια τεράστια οικολογική καταστροφή είναι υπαρκτός», απάντησε ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος μαζί με τον αναπληρωτή τομεάρχη Αθανασίου Χαράλαμπο και τον βουλευτή της ΝΔ στη Β’ Πειραιά Γιάννη Τραγάκη επισκέφθηκαν τις πληγείσες από τη ρύπανση περιοχές.

Ο κ. Πλακιωτάκης ζήτησε να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση και αν υπάρχουν ευθύνες να αποδοθούν, ενώ πρόσθεσε ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται κατώτερο των περιστάσεων, αφού αντέδρασε πολύ καθυστερημένα, αφήνοντας να χαθεί πολύτιμος χρόνος για τον περιορισμό και τον έλεγχο του μαζούτ που διέρρευσε από το δεξαμενόπλοιο τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας».

ΠΑΣΟΚ: Η ανικανότητα της Κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας δεν έχουν όριο

«Η οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού, τρεις μέρες μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου καλά κρατεί. Μετά την Σαλαμίνα που μετράει τις πληγές της, αντί να περιορισθεί, επεκτάθηκε σε όλη την ακτογραμμή του Πειραιά και έφτασε στην Φρεαττύδα», αναφέρει το ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωσή του. «Οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά αισθάνονται απροστάτευτοι και η οργή ξεχειλίζει. Η ανικανότητα της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Ναυτιλίας δεν έχουν όριο», καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.

Ο δήμος Σαλαμίνας θα κινηθεί δικαστικά

Η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου – Παπαθανασίου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ προειδοποίησε ότι ο δήμος θα στραφεί δικαστικά κατά παντός υπευθύνου, ενώ ζήτησε τη συνδρομή περισσότερων αντιρρυπαντικών συνεργείων προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα η μεγάλη ρύπανση που δημιουργήθηκε στις ακτές, μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου. Εξέφρασε φόβους ότι «αν αλλάξει η κατεύθυνση του ανέμου, τότε δεν αποκλείεται το πρόβλημα της ρύπανσης να επεκταθεί σε όλο τον Σαρωνικό». Δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή «υπάρχει έντονη δυσοσμία στην περιοχή και ότι οι αντιδράσεις του κόσμου αλλά και καταστηματαρχών είναι έντονες, καθώς εκτός από περιβαλλοντικό το πρόβλημα είναι και οικονομικό».

Η ανακοίνωση της εταιρείας

Από την πλευρά της, η εταιρεία υποστηρίζει ότι το δεξαμενόπλοιο ήταν αξιόπλοο και πως η διαρροή καυσίμων έχει σταματήσει.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρία «Αγία Ζώνη» εκφράζει τη λύπη της για την αδόκητη πρόκληση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου και την εξ αυτού ακόλουθη μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της παράκτιας περιοχής της Σαλαμίνας και σημειώνει:

«Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους κατοίκους, τους επιχειρηματίες της περιοχής και τις τοπικές αρχές. Από την πλευρά μας, αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειές μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει».

Η εταιρεία δηλώνει εξάλλου ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, που θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία για το σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.

«Σε κάθε περίπτωση είμαστε και θα παραμείνουμε σε διαρκή επαφή με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το περιβάλλον» αναφέρει ενώ σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου, ενημερώνει ότι «οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές και οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και όταν ολοκληρωθούν», θα είναι σε θέση να γνωρίζει.

Επισημαίνει ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύι και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί.

«Η «υποψία» που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της», αναφέρει τέλος η πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Δείτε ακόμα: 

«Δίνουμε άνιση μάχη»: Φωτογραφίες-σοκ από τις ακτές της Γλυφάδας που πλημμύρισαν με πετρέλαιο

Δημοφιλή