17/08/16 • 18:17 | UPD 30/11/16 • 19:44

Ο Μπεν Χουρ επιστρέφει… αλλιώς

«Δεν έχει να κάνει με την εκδίκηση όπως στην ταινία του 1959 αλλά με τη συγχώρεση. Είναι πολύ σημαντικό, στον κόσμο που ζούμε αυτή την εποχή, να μάθουμε να συγχωρούμε ο ένας τον άλλο. Είναι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουμε», λέει ο Τιμούρ Μπεκμαμπέντοβ, ο Κοζάκος σκηνοθέτης που έχει υπογράψει σπουδαίες σκηνές δράσης στο παρελθόν όπως το «Wanted» και κλήθηκε πέρυσι να σηκώσει στις πλάτες του ένα τεράστιο βάρος, την επαναφορά της θρυλικής ταινίας του Χόλιγουντ «Μπεν Χουρ».

Οποιον και αν ρωτούσατε όμως στην παραγωγή, κανείς δεν θα παραδεχόταν ότι πρόκειται για ριμέικ της ταινίας που κατέκτησε 11 Οσκαρ και έσωσε την εταιρία παραγωγής MGM από τη χρεοκοπία.

Οι περισσότεροι θα σας έλεγαν ότι το νέο «Μπεν Χουρ», που θα δούμε στις αίθουσες στις 8 Σεπτεμβρίου, είναι μια άλλη, σύγχρονη ματιά στο μυθιστόρημα-ορόσημο του στρατηγού Λιου Γουάλας που γράφτηκε το 1880 και ενέπνευσε την ανεπανάληπτη ταινία του Ουίλιαμ Γουάιλερ.

«Νομίζω ότι κανείς δεν παίρνει ως αφετηρία εκείνο το φιλμ. Γυρίστηκε πριν από 50-60 χρόνια και πλέον υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις κάτι διαφορετικό και να εξερευνήσεις στοιχεία στα οποία εκείνη η ταινία δεν είχε δώσει ιδιαίτερη σημασία», λέει ο 33χρονος πρωταγωνιστής Τζακ Χιούστον που προέρχεται από τη γνωστή οικογένεια Χιούστον του Χόλιγουντ. Αλλωστε για το «Μπεν Χουρ» του 1959 κατασκευάστηκε το μεγαλύτερο πλατό στην ιστορία του κινηματογράφου.

Η αρένα στην Τσινετσιτά ήταν πενταώροφη και μπορούσε να φιλοξενήσει στις κερκίδες της 8.000 βοηθητικούς ηθοποιούς. Στην εννιάλεπτη κλασική σκηνή στις αρματοδρομίες χρησιμοποιήθηκαν περισσότερα από ογδόντα άλογα και ήταν αιτία να δαπανηθεί το ¼ του κόστους της παραγωγής.

Οι επισκέπτες του σετ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων είχαν φτάσει τους 25.000.

Ο καινούργιος «Μπεν Χουρ» προσπάθησε να μην υποκύψει στις Σειρήνες της τεχνολογίας και του green screen, αλλά, όπως παραδέχεται ο Σον Ντάνιελ, ένας εκ των παραγωγών, «έπρεπε να φτιάξουμε ταινία». Η καινούργια αρένα κατασκευάστηκε σε ένα θεματικό πάρκο για παιδιά, πολύ κοντά στην Τσινετσιτά, και πρόκειται φυσικά μόνο για το σκελετό του μνημείου.

Με τη βοήθεια του CGI, η μεγαλοπρέπεια και η τελειότητά του στην οθόνη θα κόβει την ανάσα των θεατών. Ο Μπεκμαμπέντοβ δεν χρησιμοποίησε περισσότερους από 400 βοηθητικούς ηθοποιούς για να καθίσουν στις κερκίδες και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, πάλι χάρη στη χρήση των ψηφιακών εφέ, στη μεγάλη οθόνη αυτοί θα υπερπολλαπλασιαστούν για να γεμίσουν ασφυκτικά το χώρο. «Οταν θα δείτε την ταινία, οι κερκίδες θα είναι γεμάτες από 100.000 άτομα», λέει ο Ντάνιελ. Μάθημα οδήγησης Κάτι άλλο που δεν θα είναι ο νέος «Μπεν Χουρ» είναι μια ακόμη χριστιανική ταινία.

«Δεν νομίζω ότι αντιμετωπίσαμε ποτέ το φιλμ σαν ένα θρησκευτικό έπος. Εγώ αυτό που συνειδητοποίησα όταν διάβαζα το σενάριο είναι ότι ο Ιησούς συναντά τον Ιούδα σαν ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος. Το μόνο που κάνει είναι να του δείξει καλοσύνη», υπογραμμίζει ο πρωταγωνιστής Τζακ Χιούστον, ο οποίος έδειξε ότι πραγματικά πίστεψε στο ρόλο του μαθαίνοντας μάλιστα να οδηγεί άρμα τεσσάρων ίππων.

«Κάθε φορά που θα με βλέπετε πάνω στο άρμα θα είμαι εγώ και όχι κάποιος στάντμαν», διαβεβαιώνει, ενώ για τις σκηνές όπου εμφανίζεται ως σκλάβος έχασε τουλάχιστον 14 κιλά. Αρωμα γυναίκας Παράλληλα, η καινούργια ταινία έχει δώσει έμφαση στους γυναικείους ρόλους σε αντίθεση με την ταινία του 1959 που ήταν «αντρική υπόθεση».

«Η Εσθερ έχει τεράστια θέληση και είναι ανεξάρτητη. Εχει περισσότερο χρόνο στην ταινία σε σχέση με το 1959 και έχει σαφώς πιο ισχυρό χαρακτήρα», λέει η Ναζανίν Μπονιάντι που συνδέεται ερωτικά με τον Μπεν Χουρ. «Είναι ωραίο να έχεις γύρω σου γυναίκες. Ομορφες και έξυπνες γυναίκες», σημειώνει ο Τιμούρ Μπεκμαμπέντοβ.

 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Δημοφιλή

Sorry. No data so far.