Renault Twingo: Νέα ήθη, νέα έθιμα

Με δεδομένα τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του, κάτι που ήταν και το πιο δύσκολο να επιτευχθεί λόγω της ασυνήθιστης αρχιτεκτονικής του, πρέπει να θεωρήσουμε ότι το Twingo ήταν ένα πετυχημένο πείραμα της Renault. Γιατί προσφέρει αυτά που επιδιώχθηκαν με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, δηλαδή ευελιξία, μικρές εξωτερικές διαστάσεις και καλούς εσωτερικούς χώρους, στοιχεία κατεξοχήν απαραίτητα σ’ ένα αυτοκίνητο πόλης, χωρίς τα μειονεκτήματα που θα περίμενε κανείς από αυτή την λύση, όπως π.χ. μικρό χώρο αποσκευών ή «δύσκολη» οδική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα είναι καλοφτιαγμένο και έχει ένα ζωντανό και ελαστικό κινητήρα. Προφανώς δεν είναι χωρίς ατέλειες (π.χ. κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό, υψηλότερος θόρυβος του κινητήρα από ένα τετρακύλινδρο κλπ.), αλλά αυτό είναι αναπόφευκτο σ’ αυτήν την εντελώς «βασική» κατηγορία.

Η βασική έκδοση του Twingo χρησιμοποιεί ένα 3κύλινδρο χιλιάρη ατμοσφαιρικό κινητήρα με 70 ίππους. Έναν αρκετά ζωντανό και ελαστικό κινητήρα, που ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες των αστικών μετακινήσεων και ικανοποιεί με την ευστροφία και την απόκρισή του. Ο θόρυβος του δεν είναι ανύπαρκτος, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα κι ακριβότερα μοντέλα με 3κύλινδρους κινητήρες (που έχουν και καλύτερη ηχομόνωση), σίγουρα όμως στην πόλη δεν είναι αναγκαίο συνήθως να χρησιμοποιείς τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, όποτε δεν ακούς τον θόρυβο και στα υψηλότερα επίπεδά του.

Η αλήθεια είναι, λοιπόν, ότι αυτό το Twingo μας εξέπληξε ευχάριστα, με την έννοια ότι είχαμε μέχρι τώρα συνηθίσει πώς την ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά προσφέρουν τα αυτοκίνητα με μπροστινή κίνηση. Εδώ είναι όλα πίσω, αλλά το σωστό στήσιμο των αναρτήσεων και τα υποχρεωτικά πλέον ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας σε κάνουν να ξεχνάς την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου, το οποίο δεν δείχνει πότε τάσης υπερστροφής, ακόμα κι όταν πιέζεται.

Γιάννης Τσιρογιάννης

gtsirogiannis@e-typos.com