«Μαγνήτης» ταλαιπωρημένων και κακοσυντηρημένων αυτοκινήτων η Ελλάδα

Εκτός ελέγχου είναι πλέον η κατάσταση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Είναι γεγονός ότι μετά την αλλαγή της νομοθεσίας και τη μείωση των της κυβέρνησης Σαμαρά, οι ελληνικοί δρόμοι γέμισαν με κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα diesel. Ειδικά δε, το τελευταίο διάστημα, η κατάσταση έχει εκτροχιαστεί εξαιτίας και του κρατικού μηχανισμού που δείχνει ιδιαίτερα έντονα σημάδια… χαλάρωσης.

Όπως σημειώνει το newsauto.gr, το φαινόμενο είναι έντονο στα μικρού κυβισμού diesel αυτοκίνητα, στα οποία η σχεδόν μηδενική προσφορά μεταχειρισμένων στην εγχώρια αγορά, σε συνδυασμό με την μεγάλη ζήτηση, έχει αυξήσει τις εισαγωγές κατά 150%, με την  ποιότητα των περισσότερων αυτοκινήτων που έρχονται στην Ελλάδα να είναι κάκιστη και κατά συνέπεια ιδιαίτερα επικίνδυνη για όλους που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους.

Είναι χαρακτηριστικό πως με τα σημερινά δεδομένα, κατα μέσο όρο τα χιλιόμετρα που «κόβονται» απο τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ελλάδα είναι κατά 50%. Πιο συγκεκριμένα αυτοκίνητα του 2011 που εισάγονται σήμερα στην Ελλάδα με 170.000 έως 210.000 διανυθέντα χιλιόμετρα, στις μάντρες εμφανίζονται στον υποψήφιο αγοραστή με 60.000 έως 110.000 χιλιόμετρα…

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχη: Η κατάσταση ξέφυγε απο κάθε έλεγχο, όταν το υπουργείο Οικονομικών της Κυβέρνησης Σαμαρά, αποφάσισε (για άλλους εξαναγκάστηκε από την Ε.Ε.) να μειώσει τους δασμούς. Η μείωση μπορεί να ξεπεράσει και το 80%, ενώ αν υπολογίσει κανείς ότι η φορολογητέα αξία μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε επιπλέον 500 χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο των 15.000 km, τότε οι δασμοί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα μειώνονται ακόμη περισσότερο.

Κάποιοι έμποροι, λοιπόν, θέλοντας να έχουν προτάσεις για όλα τα βαλάντια και να μη χάσουν τον πελάτη, προτείνουν στον υποψήφιο αγοραστή την εισαγωγή αυτοκινήτου από το εξωτερικό, σε τιμές ιδιαίτερα χαμηλές. Οι περισσότεροι (όχι όλοι), θέλοντας να πληρώνουν χαμηλότερους δασμούς, αυξάνουν ηλεκτρονικά με όσα περισσότερα χιλιόμετρα τα αυτοκίνητα αυτά. Το όχημα έρχεται στη χώρα μας και αφού το συμμαζέψουν, το γυαλίσουν και ρίξουν τα χιλιόμετρα, συνήθως στο όριο που επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής, το πουλάνε.

Σαφώς και πρέπει να υπάρχει και η επιλογή του οικονομικότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Ομως έχει πλέον αποδειχτεί ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων ο κόσμος πληρώνει πολλά περισσότερα για ένα αυτοκίνητο που αξίζει πολύ λιγότερο, αφου δεν έχει την πραγματική εικόνα για τη χρήση που του έχει γίνει, για τις ζημιές που έχει βγάλει αλλά και για τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχουν γίνει με αυτό.

Επ’ αυτού, λοιπόν, θα πρέπει άμεσα να υπάρξει προστασία των καταναλωτών από το κράτος, αλλά και από τους υγιείς εμπόρους του συγκεκριμένου κλάδου…