Μέτρα κατόπιν καταστροφής

Πέρασαν έξι ημέρες από το ναυάγιο στα ανοιχτά της Σαλαμίνας και αφού είχε προηγηθεί η τεράστια οικολογική καταστροφή στις ακτές του Σαρωνικού για να συνειδητοποιήσει ο πρωθυπουργός ότι πρόκειται για σοβαρό ζήτημα το οποίο χρήζει σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ενώ οι υπουργοί του και η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος διαβεβαίωναν ότι όλα έγιναν στην εντέλεια, ο κ. Τσίπρας αποφάσισε χθες να καταργήσει την επιθεώρηση εμπορικών πλοίων που είχε δώσει το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο δεξαμενόπλοιο που βυθίστηκε έξω από το λιμάνι του Πειραιά και να ανακαλέσει όλες τις παρατάσεις αδειών που είχαν δοθεί σε εμπορικά πλοία.

Με άλλα λόγια, και αφού είχαν προηγηθεί καταγγελίες για τον τρόπο με τον οποίο πήρε το συγκεκριμένο πλοίο «διαβατήριο» προκειμένου να πλέει στον Σαρωνικό, ο πρωθυπουργός ανακάλυψε ότι κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας και πιο συγκεκριμένα στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και στις λιμενικές αρχές, οι οποίες διαχειρίζονται τα θέματα που αφορούν τα εμπορικά πλοία.

Ομως, η ενέργεια στην οποία προέβη ο κ. Τσίπρας είναι ημιτελής. Γιατί θα έπρεπε να είχε ξηλώσει και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Και αυτό καθώς όλοι αντιλαμβάνονται ότι, αν υπάρχουν ευθύνες σε μια κρατική υπηρεσία που ξηλώνεται αμέσως μετά από ένα ναυάγιο και μια οικολογική καταστροφή, υπάρχουν και πολιτικές ευθύνες σε αυτούς που θα έπρεπε να ελέγχουν πώς λειτουργεί ο συγκεκριμένος κρατικός φορέας.
Για μια ακόμα φορά, η κυβέρνηση κινείται με καθυστέρηση στην αντιμετώπιση ενός πολύ σοβαρού περιστατικού θαλάσσιας ρύπανσης από ναυάγιο δεξαμενόπλοιου, ενώ ο πρωθυπουργός λειτουργεί καθυστερημένα και με γνώμονα να καλύψει την εικόνα τη δική του και της κυβέρνησής του.

Είναι σαφές ότι εάν η επιθεώρηση εμπορικών πλοίων ήταν τόσο διεφθαρμένη ώστε χρειαζόταν να ξηλωθεί, τότε αυτό σημαίνει ότι κάποιος ευθύνεται και για το ότι φθάσαμε σε αυτό το σημείο. Και οι ευθύνες σε αυτό το επίπεδο δεν έχουν αποδοθεί.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου