Ηλεκτρονικό Εισιτήριο: Άλλη μία υπόθεση ασυνεννοησίας του Δημοσίου

Οι Έλληνες πολίτες βρίσκονται στο σημείο να μην ξαφνιάζονται όταν πληροφορούνται πως μια δημόσια υπηρεσία μπλοκάρει τις πρωτοβουλίες μιας άλλης, με… γνωστό αποτέλεσμα, καθυστερήσεις στην υλοποίηση δράσεων και ταλαιπωρία για τους ίδιους.

Γράφει ο Γιώργος Σερφιώτης

Τις μέρες αυτές είμαστε μάρτυρες ενός ακόμη περιστατικού μηδενικής συνεννόησης και προεργασίας. Ο λόγος για το μπλοκάρισμα λειτουργίας της ηλεκτρονικής κάρτας επιβίβασης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς που αποτελεί «κερασάκι στην τούρτα» των αναρίθμητων παρόμοιων περιστατικών.

Τι ακριβώς συνέβη;

Ο ΟΑΣΑ, εδώ και μήνες προετοίμαζε την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προχωρώντας σε διαγωνισμούς, προμήθειες, εγκατάσταση του κατάλληλου εξοπλισμού σε σταθμούς επιβίβασης αλλά και στα κεντρικά του.

Ήρθε έτσι η στιγμή την 1η Φεβρουαρίου, που ο οργανισμός ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας του, παράλληλα με τα κλασικά έντυπα εισιτήρια.

Δεν είχε υπολογίσει όμως τον «ξενοδόχο», που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Με απόφαση της Αρχής «μπλοκάρεται» η λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέχρι να γνωμοδοτήσει εκ νέου.

Ως αιτιολογία για την κίνηση αυτή η Αρχή δηλώνει, συνοψίζοντας το πόρισμα, πως έχει ισχυρές αμφιβολίες ότι ο σχεδιασμός του συστήματος διασφαλίζει το δικαίωμα στην ανώνυμη μετακίνηση και την προστασία των προσωπικών δεδομένων των επιβατών.

Αμεση ήταν η απάντηση του ΟΑΣΑ που υπερθεμάτισε για την ασφάλεια του συστήματος και την εφαρμογή όλων των απαραίτητων κανόνων. Προκύπτει επομένως το ερώτημα σε όλους μας, εάν ο ΟΑΣΑ είχε επιδιώξει να έχει την Αρχή δίπλα του ως συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό σώμα, ώστε η υλοποίηση του προγράμματος να είναι πέρα για πέρα σύννομη και αποδεκτή.

Διαβάστε ακόμη